W dzisiejszym dynamicznym świecie, gdzie czas to pieniądz, terminowość w transporcie staje się priorytetem dla wielu firm. Spedycja i transport to nie tylko logistyka, ale również sztuka zarządzania czasem i zasobami. W tym kontekście Regesta SA stosuje innowacyjne rozwiązanie – Control Tower, które działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, zapewniając nieprzerwaną kontrolę nad przebiegiem transportów drogowych. W poniższym artykule przyjrzymy się, jak nasza usługa wpływa na efektywność transportów ekspresowych i dlaczego warto zainwestować w nasze rozwiązania.
Optymalizacja transportu rzeczywiście odgrywa kluczową rolę w zarządzaniu łańcuchem dostaw oraz w działalności firm transportowych. W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie handlu i logistyki, skuteczna spedycja oraz transport stanowią fundament sukcesu każdej firmy. Bez względu na to, czy zarządzasz małym biznesem, czy dużą korporacją, właściwe kierowanie procesami transportowymi jest niezwykle istotne. W tym kontekście warto zwrócić uwagę na Regesta SA – lidera w branży spedycyjnej, który dostarcza kompleksowe rozwiązania i innowacyjne usługi, które mogą zrewolucjonizować sposób, w jaki prowadzisz swój biznes.
CBM jest jedną z jednostek powszechnie stosowanych w transporcie (i nie tylko). Jak wiele innych wskaźników pozwala przede wszystkim na ujednolicenie, ułatwienie i usprawnienie pracy, a w szerszej perspektywie również poprawę jakości świadczonych usług, obniżenie kosztów związanych z przewozem towarów i wzrost konkurencyjności na tle innych firm. Dlatego właśnie warto wiedzieć, co kryje się za skrótem CBM, a także, jakie jest jego znaczenie w usługach transportowych i spedycyjnych.
W czasach rosnącej świadomości ekologicznej i potrzeby zrównoważonego rozwoju, transport ma kluczowe znaczenie w kontekście ochrony środowiska. W branży spedycyjnej, zwłaszcza w przypadku samochodów ciężarowych, efektywność ekonomiczna i ekologiczna stają się coraz ważniejszymi aspektami. Dlatego coraz więcej firm spedycyjno-transportowych, decyduje się na szkolenie swoich kierowców z zasad eco drivingu, czyli ekologicznej jazdy. W tym artykule przedstawimy, dlaczego warto inwestować w takie szkolenia.
O dobrostan pracowników warto zatem dbać. Pozostaje pytanie, jakie cechy ma sprzyjająca temu kultura pracy.
Usługi transportowe i spedycyjne należą do branży prężnie i dynamicznie rozwijającej się, jednocześnie opierają się na pewnych stałych i niekiedy niezmiennych zasadach. Choć w pierwszej chwili brzmi to niewykonalnie, takie połączenie jest możliwe. Intensywny wzrost branży TSL ma miejsce nie tylko dzięki zwiększonemu popytowi na usługi, ale również dobrej organizacji pracy. FIFO i FEFO to popularne strategie służące do wyceny i segregacji produktów, a także zarządzania zapasami. Zastosowanie stabilnych i dobrze sprawdzonych metod takich jak FIFO i FEFO umożliwia maksymalizowanie zysków i ograniczenie kosztów związanych ze stratami. Warto zatem wiedzieć, na czym dokładnie polegają strategie.
Słowo fracht pochodzi z języka niemieckiego (niem. Fracht) i początkowo odnosiło się jedynie do transportu towarów drogą morską. Jednak wraz z upływem czasu tego pojęcia zaczęto używać również w kontekście innych form przewozu. Dziś fracht jest nierozerwalnie kojarzony przede wszystkim z transportem drogowym.
Planowanie transportu to wieloetapowy proces będący podstawowym elementem sprawnego przepływu towarów. Poprawna logistyka i spedycja są niezbędne do dobrej organizacji procesu transportowego. Zanim jednak towary zostaną przewiezione z punktu A do punktu B, transport należy zaprojektować poprzez przeanalizowanie potrzeb i wymagań konkretnego kontrahenta.
Transport ponadgabarytowy – czy też ponadnormatywny – to sytuacja, kiedy przemieszczający się pojazd lub pojazd z ładunkiem, przekracza parametry, takie jak waga czy wymiary, określone w normach dopuszczających pojazd do uczestnictwa w ruchu drogowym. O transporcie gabarytowym mówimy, kiedy pojazd przekracza dopuszczalne parametry określone w Ustawie z dnia 20 czerwca 1997 – Prawo o ruchu drogowym. Warto jednak pamiętać, że przepisy regulujące powyższe normy mogą się różnić w zależności od kraju, co jest istotne w przypadku transportu drogą lądową.