W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies wykorzystywane są w celu dostosowania zawartości stron serwisu internetowego do preferencji użytkownika, optymalizacji korzystania ze stron internetowych, tworzenia statystyk oraz utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego. Poszczególne ustawienia plików cookies możesz zmieniać po kliknięciu przycisku "Zmień ustawienia". Aby wyrazić zgodę na instalowanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies wszystkich wskazanych wyżej kategorii, kliknij przycisk "Akceptuj wszystkie pliki cookie".

W przypadku kliknięcia przycisku "Zmień ustawienia", jeśli ustawienia odpowiadają Twoim preferencjom, aby wyrazić zgodę na instalowanie plików cookies na Twoim urządzeniu końcowym w wybranym przez Ciebie zakresie, kliknij przycisk "Zapisz i zaakceptuj".

W zakresie, w jakim pliki cookies będą zawierać Twoje dane osobowe, podstawą ich przetwarzania jest uzasadniony interes administratora danych osobowych (Regesta Spółka Akcyjna) lub podmiotów trzecich w postaci zapewnienia wysokiej jakości usług świadczonych w ramach naszej strony internetowej oraz działań marketingowych administratora danych osobowych oraz jego Zaufanych Partnerów.

Więcej informacji o plikach cookies oraz przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.

Zapytaj o cenę

5 cech dobrej firmy spedycyjnej

Poniedziałek, 11.01.2021
5 cech dobrej firmy spedycyjnej

Na rynku znajduje się wiele mniejszych i większych firm specjalizujących się w usługach transportowych oraz spedycyjnych; wybór jest ogromny, jednakże zwracając uwagę na pewne kluczowe kwestie, można stwierdzić z jakim kontrahentem ma się do czynienia. Każdą dobrą firmę spedycyjną charakteryzuje kilka ważnych cech. Na co należy zwrócić uwagę, decydując się na współpracę z firmą spedycyjną?


Po pierwsze: flota.

Profesjonalny transport nie może obyć się bez nowoczesnej floty.
Flota flocie nierówna. Kilka samochodów nie czyni z kontrahenta pioniera w zakresie usług transportowych oraz spedycyjnych. Nie wystarczy ich mieć – firma powinna stale się rozwijać i regularnie sprawdzać stan techniczny samochodów. Bezpieczny transport nie może obyć się bez nowoczesnej floty pojazdów. Każdy kolejny środek transportu pozwala przetworzyć jeszcze więcej zleceń, a nowe technologie zwiększają standardy wykonywanych przez firmę usług. Kluczowy w tym punkcie jest również wspomniany wcześniej stan techniczny pojazdów. Przewożenie żywności rozpadającą się ciężarówką nie jest dobrym rozwiązaniem. Dobry spedytor dba o jakość narzędzi, w oparciu o które przyszło mu pracować. Flota to wizytówka firmy transportowej.
 

Po drugie: kadra.

Spedycja to przede wszystkim ludzie.
Usługi transportowe i spedycyjne świadczone są przez ludzi. To pracownicy danej firmy odpowiadają za to, jak ona działa. Dobre zarządzanie oraz umiejętności organizacyjne to podstawa każdej poważanej organizacji. Na modernizację biznesu składa się również doskonalenie pracowników (transport to stale rozwijający się rynek). Szczególnie ważne są regularne szkolenia oraz kursy językowe. Jako że kierowcy mają często do przebycia sporo kilometrów, ważna jest także kontrola ich stanu zdrowia.
 

Po trzecie: ubezpieczenie.

Każdy ładunek powinien być odpowiednio zabezpieczony.
Spedycja oraz transport, nie tylko międzynarodowy, ale również krajowy, nie może obyć się bez ubezpieczenia. Każda szanująca się firma dba o odpowiednie zabezpieczenie powierzonego jej towaru. Wypadki chodzą po ludziach. Nikt nie jest w stanie przewidzieć, co może się stać podczas przewozu. Nawet jeżeli trasa jest uważana za bezpieczną, to same warunki atmosferyczne mogą pokrzyżować plany kierowcy; nie sposób nie wspomnieć też o kradzieżach… Warto także poruszyć kwestię odpowiedniego zabezpieczenia przewożonego towaru. Nieodpowiednio zabezpieczone palety na pewno odbiją się negatywnie na stanie towaru. Każda firma spedycyjna powinna posiadać wszystkie niezbędne do bezpiecznego transportu certyfikaty; nie tylko te wymagane prawnie.
 

Po czwarte: renoma.

Co mówią o danej firmie spedycyjnej jej dotychczasowi klienci?
Zawsze warto sprawdzić opinię firmy w Internecie; co o niej sądzą byli i obecni klienci, a także sami pracownicy. Poczta pantoflowa, popularna wizytówka Google, profil danej firmy w mediach społecznościowych, fora branżowe – spedycyjne i transportowe, strony poświęcone opiniom o pracodawcy – wszędzie tam znajdują się informacje, które pomogą rozeznać się w sytuacji.
 

Po piąte: zaangażowanie.

Indywidualne podejście kluczem do sukcesu.
Niemiły, pretensjonalny ton w czasie telefonicznego ustalania szczegółów nie najlepiej świadczy o danej firmie. W każdym biznesie, czy to spedycja, transport, gastronomia czy nawet przemysł wydobywczy obowiązują pewne zasady. Kultura osobista i indywidualne podejście do klienta stanowią oczywistość dla każdego szanującego się spedytora.

W przypadku usług transportowych i spedycyjnych jak w każdym biznesie liczy się jakość!

Wszystkie powyższe cechy składają się na jakość wykonywanych usług transportowych i spedycyjnych. Dobra firma dba zarówno o swój sprzęt (flotę pojazdów), pracowników, klientów, jak i przewożone towary, a do każdego zlecenia podchodzi z odpowiednim zaangażowaniem. Poczucie bezpieczeństwa i punktualność w zakresie oferowanych rozwiązań sprawiają, że kontrahenci decydują się na regularną współpracę z podmiotem, a także chętnie polecają firmę innym.