W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies wykorzystywane są w celu dostosowania zawartości stron serwisu internetowego do preferencji użytkownika, optymalizacji korzystania ze stron internetowych, tworzenia statystyk oraz utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego. Poszczególne ustawienia plików cookies możesz zmieniać po kliknięciu przycisku "Zmień ustawienia". Aby wyrazić zgodę na instalowanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies wszystkich wskazanych wyżej kategorii, kliknij przycisk "Akceptuj wszystkie pliki cookie".

W przypadku kliknięcia przycisku "Zmień ustawienia", jeśli ustawienia odpowiadają Twoim preferencjom, aby wyrazić zgodę na instalowanie plików cookies na Twoim urządzeniu końcowym w wybranym przez Ciebie zakresie, kliknij przycisk "Zapisz i zaakceptuj".

W zakresie, w jakim pliki cookies będą zawierać Twoje dane osobowe, podstawą ich przetwarzania jest uzasadniony interes administratora danych osobowych (Regesta Spółka Akcyjna) lub podmiotów trzecich w postaci zapewnienia wysokiej jakości usług świadczonych w ramach naszej strony internetowej oraz działań marketingowych administratora danych osobowych oraz jego Zaufanych Partnerów.

Więcej informacji o plikach cookies oraz przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.

Zapytaj o cenę

Port w Gdańsku alternatywą dla portów w Rotterdamie i Hamburgu

Czwartek, 30.05.2024
Port w Gdańsku alternatywą dla portów w Rotterdamie i Hamburgu

Transport morski ma wiele zalet, dlatego też stanowi główną formę przewozu towarów. To niezwykle ekonomiczny sposób transportowania dóbr, szczególnie chętnie wykorzystywany na długich trasach. Należy zatem przewidywać, że udział przewozów morskich w międzynarodowym łańcuchu dostaw będzie wciąż rósł. 

Europejskie porty

Port Rotterdam w Holandii należał niegdyś do najbardziej ruchliwych portów na świecie. W 2023 roku mógł się pochwalić przeładunkiem na poziomie 438,8 mln ton. Jego niewątpliwą zaletą jest maksymalna głębokość na poziomie 24 metrów, co pozwala mu na przyjmowanie największych statków świata. 

Port w Hamburgu w Niemczech jest jednym z najstarszych europejskich portów. W zeszłym roku odnotował przeładunek na poziomie 114,3 mln ton.

Inne, duże europejskie porty kontenerowe znajdują się również w Belgii, Francji, Hiszpanii i Rumunii.

Dlaczego Port Gdańsk jest dla nas tak ważny?

W ostatnich latach port w Gdańsku dynamicznie się rozwija. W 2021 roku przeładowano tam 53,2 mln ton, w 2022 68,2 mln ton, a w 2023 aż 81 mln ton. Dane te pokazują, jak w ciągu kilku lat może zmienić się znaczenie portu w światowej i lokalnej gospodarce. Port Gdańsk aktualnie umiejscowiony jest na liście dziesięciu największych portów w Europie i ma ogromne znaczenie dla handlu i rozwoju polskiej gospodarki.

Strategiczna lokalizacja i znaczenie dla regionu

Port w Gdańsku jest największym z portów w Polsce, jednak nie jest to jego jedyna zaleta. Nazywany „bramą do Europy Środkowo-Wschodniej” stanowi niezwykle ważny węzeł logistyczny regionu. Dzięki swojej nadbałtyckiej lokalizacji Port Gdańsk łączy ze sobą szlaki transportowe pomiędzy Europą Zachodnią i Wschodnią. Oferuje korzystne połączenia z innymi portami na całym świecie, co jest niezwykle ważne dla spedycji.

Istotna z tego punktu widzenia – zarówno usług transportowych i spedycyjnych, jak i kontrahentów czy końcowych klientów – jest również rozbudowana sieć okolicznych dróg oraz kolei, które pozwalają efektywnie transportować towary do różnych centrów logistycznych czy biznesowych w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Dobra lokalizacja i rozwinięta infrastruktura pozwalają zwiększyć potencjał handlowy regionu, co stymuluje jego dalszy rozwój oraz poprawia sytuację ekonomiczną.

Potencjał rozwoju i innowacyjność

Port w Gdańsku rozwija się dynamicznie, zwiększając przeładunek. Nie byłoby to możliwe bez inwestycji w nowoczesną infrastrukturę umożliwiającą obsługę coraz to większych kontenerowców i statków. Zwiększenie możliwości, a także coraz lepsza infrastruktura sprawiają, że Port Gdańsk staje się alternatywą dla innych, większych i popularniejszych europejskich portów. Dzięki ciągłemu rozwojowi i wprowadzaniu innowacyjnych technologii możliwa jest poprawa jakości świadczonych usług oraz stałe zwiększanie przeładunku, co również wiązać się będzie z poprawą pozycji portu na tle innych.

Rozwój ma znaczenie nie tylko dla samego portu czy Gdańska jako miasta, ale również dla okolicznych terenów. Mogą one stać się atrakcyjną lokalizacją dla inwestorów i przedsiębiorców – zarówno tych nowych, potencjalnych firm, jak i dla tych, którzy obecnie prowadzą swoją działalność w okolicy.

Podsumowanie                                                                                                                        

Cieszymy się, że jako operator logistyczny Regesta SA możemy być częścią tej niezwykłej historii sukcesu i z niecierpliwością wypatrujemy kolejnych lat rozwoju i innowacji. Nasza obecność i działalność w sąsiedztwie dynamicznie rozwijającego się portu Baltic Hub Gdańsk jest nie tylko strategiczną przewagą, ale także codzienną inspiracją do dalszego rozwoju i poszukiwania nowych rozwiązań dla naszych Klientów.

Jesteśmy gotowi na współpracę z partnerami z całego świata, aby dalej rozwijać naszą działalność i zwiększać nasze możliwości logistyczne.